Minggu, 26 April 2020

Waktu Malam Di Ipoh

Jalan sultan iskandar taman jubilee waktu beroperasi. Terletak di tingkat satu rumah kedai di jalan panglima ia mereplikasikan suasana rumah jalan jalan lama dan banyak lagi pada tahun 1940 an.

17 Tempat Menarik Di Ipoh Yang Mesti Anda Terokai Di 2020 Bukanaku

Kalau di kuala lumpur ada petaling street atau chinatown di ipoh pula membeli belah di bazar larut malam gerbang malam.

Waktu malam di ipoh. Gerbang malam ipoh ialah pasar lewat malam atau uptown yang popular di bandaraya ini. Seafood adalah hidangan popular yang sesuai di makan pada waktu malam. Dah lama tahu restoran ni wujud tapi marina baru berkesempatan nak datang makan sini.

Husband pon on je bila marina ajak datang makan di sini. Antara hidangan signature di sini termasuklah hidangan asam pedas ikan merah ayam goreng pandan dan lauk pucuk paku gulai lemak. Malah mee bihun kueh tiaw nasi lemak telur separuh masak dengan roti bakar turut popular di sini.

Di ipoh juga ada restoran cina muslim yang cukup popular untuk anda cuba di assam house restaurant. Ada beberapa tarikan yang lebih menarik jika dikunjungi di malam hari. Restoran ini juga mendapat feedback yang positif daripada rancangan terkemuka jjcm dan best in the world 8tv.

Cafe ala ala hipster ipoh 1 chokodok reggae house lokasi. Macam biasa bila kat sini orderlah nasi khabsah atau mandy. Kedai makan ini ada aircon dan memang selesa kalau datang dengan keluarga.

12 jalan jelapang selatan 1 taman keledang jaya 30100 ipoh negeri perak 5 port ikan bakar station 18. Isnin khamis 5 00 petang sehingga 12 00 malam jumaat sabtu 5 00 petang sehingga 1 00 pagi. Kalau tekak terasa nak mencari lauk arab dan tak kisah drive keluar dari bandar anda boleh juga cuba ke hayyan garden.

Sebagai ibu negeri bandar ipoh sangat aktif bergemerlapan pada waktu malam. Bukan sahaja mereka menghidangkan makanan cina yang asli makanan dan sumber mereka adalah halal. Ia menjadi destinasi menarik untuk dikunjungi pada waktu malam bagi pengunjung yang bercuti di ipoh.

Tapi jangan risau kerana di ipoh restoran ini sangat mengalu alukan warga islam untuk makan bersama. Di ipoh dikatakan masakan cina adalah yang terbaik namun susah untuk para sahabat islam mencari makanan cina yang halal. Sebagai bonus tambahan satu lagi tempat menarik di perak yang terkenal kookee ipoh oldtown terletak di tingkat bawah bangunan yang sama.

Food truck garden port. Tempat menarik di ipoh waktu malam teamtravel. 6 30am 12pm 5pm 12am.

Jika anda datang pada musim cuti persekolahan suasana cukup meriah dengan pengunjung yang datang dari merata rata tempat. Kalau datang ipoh tetiba teringin nak makan masakan lauk pauk melayu pada waktu malam bolehlah datang sini.

Tempat Menarik Di Ipoh Yang Terkini 2020 Paling Cantik

Tempat Dating Menarik Di Ipoh Pibg Skttdi Satu Objave Facebook

Ipoh Nightlife 10 Exciting Things To Do In Ipoh At Night

Life Is Beautiful Nilai Pangkor Ipoh Part Ii

57 Tempat Menarik Di Ipoh 2020 Jom Cuti Ke Bandar Penuh Nostalgia

Dataran Ipoh Di Waktu Malam Part2 Youtube

Lapan Lokasi Menarik Untuk Dikunjungi Sekitar Perak Libur

Dataran Ktm Ipoh Meriah Setiap Malam Blog Abah Careno

Night Light In 2020 Night Light Night Photography

Diari Si Ketam Batu Impiana Hotel Ipoh Premier Room December 2016 7 Tempat Menarik Di Ipoh

Tempat Menarik Di Ipoh Waktu Malam

Burger Cheese Ipoh Community Ipoh Perak Menu Prices Restaurant Reviews Facebook

Homestay Seri Meru Taman Meru Ipoh Perak Pusat Komersial 2b Waktu Malam

Tempat Menarik Di Ipoh Waktu Malam Teamtravel My

45 Tempat Menarik Di Ipoh Perak Edisi 2020 Panduan Bercuti Di Ipoh

Tempat Menarik Di Perak Yang Terkini 2020 Paling Cantik

13 Tempat Menarik Di Ipoh Yang Penuh Nostalgia

Melawat Tempat Menarik Di Ipoh Findbulous Travel

20 Tempat Menarik Di Ipoh Perak Teamtravel My


0 comments: